Dünya Helal Tepesi Kurul Lideri ve Discover Events İdare Şurası Lideri Yunus Ete, dünya helal pazarının 10 trilyon dolara koştuğunu belirterek, “İslami finansın 3,5 trilyon dolar, besin ve içecek kesiminin 2 trilyon dolar, helal turizm dalının 400 milyar dolar, kozmetik bölümünün 200 milyar dolar, muhafazakar giysinin ise 240 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı iddia ediliyor. Helal iktisadının yakın vakit içerisinde global pazarı şekillendirmesi de bekleniyor.” sözlerini kullandı.
Yunus Ete, yaptığı yazılı açıklamada, AA’nın Küresel İrtibat Ortağı olduğu 8. Dünya Helal Doruğu ve 9. İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Expo Fuarı’na ait değerlendirmelerde bulundu.
Son 5 yılda dünya helal pazarının 2 kattan fazla büyüme kaydettiğini bildiren Ete, bu süratli büyümede Kovid-19 salgınının da tesiri olduğunu kaydetti. Ete, “Helal eserlerin temellerinden biri de hijyen. Salgın periyodunda de insanların sağlıklı ve hijyenik eserlere ilgisi arttı. Bu da helale olan ilgiyi artırdı. Münasebetiyle pazar süratli bir büyüme ivmesine girdi.” tabirlerini kullandı.
Ete, dünya helal pazarının 10 trilyon dolara yanlışsız koştuğunu aktararak, “İslami finansın 3,5 trilyon dolar, besin ve içecek dalının 2 trilyon dolar, helal turizm dalının 400 milyar dolar, kozmetik kesiminin 200 milyar dolar, muhafazakar giysinin ise 240 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaşacağı iddia ediliyor. Helal iktisadının yakın vakit içerisinde global pazarı şekillendirmesi de bekleniyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Bu pazardaki potansiyeli yıllar evvel fark ederek 10 yıl evvel Helal Doruğu ve Fuarı için çalışmalar başlattıklarını bildiren Ete, her yıl tertipli olarak yaptıkları tertiple Türkiye’yi hem dünya helal pazarının üssü haline taşıdıklarını hem de Türkiye’nin, helal pazarından aldığı hissesi büyütmesine katkı sağladıklarını kaydetti.
Helal pazarında Türkiye’nin, aldığı hissesi her geçen yıl büyüttüğünü belirten Ete, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Türkiye’nin hissesi halihazırda 150 milyar doları aştı. Pazar büyüklüğünün 7 trilyon dolar olduğu düşünüldüğünde burada çok büyük bir pasta olduğunu da görebiliyorsunuz. Yani daha gidecek çok yolumuz var. Ülkemizde faaliyetlerine devam eden Helal Akreditasyon Kurumu’nun faal çalışmaları ve düzenlediğimiz Helal Expo üzere etkinliklerle Türkiye’nin helal pazarından aldığı hissesi 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımayı hedefliyoruz.”
“ORGANİZASYONA 40’A YAKIN ÜLKEDEN 500’E YAKIN FİRMA STANTLA KATILACAK”
Yunus Ete, 9. İİT Helal Expo Fuarı’nın bu yıl 24-27 Kasım 2022’de İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenleneceğini aktararak, “Organizasyonumuzu İslam Ülkeleri Standardlar ve Metroloji Enstitüsü’nün (SMIIC) uyumu ve İslam Ticaretini Geliştirme Merkezi’nin (ICDT) iş birliğinde düzenliyoruz. Tertibe 40’a yakın ülkeden 500’e yakın firma stantla katılacak. 2021’de olduğu üzere bu yıl da 90’dan fazla ülkeden 4 gün boyunca 9 bine yakını yabancı 40 bine yakın toplam ziyaretçi bekliyoruz.” tabirlerini kullandı.
Verilen bilgiye nazaran, finanstan besine, turizmden dokumacılığa, kozmetikten tıp, ilaç ve kimyaya kadar dev bir bölümü içine barındıran dünya helal pazarının büyüklüğü 7 trilyon doları aştı.
Gelecek 5 yıl içinde 10 trilyon doları bulması beklenen helal pazarının, global pazarı şekillendirmesi de öngörülüyor. Hem jeopolitik pozisyonu hem de yürüttüğü projelerle helal pazarının üssü pozisyonuna yükselen Türkiye ise bu pazardan aldığı hissesi son 5 yılda 3’e katlayarak 150 milyar doların üzerine taşıdı.
Bu hissesi 5 yılda 400 milyar doların üzerine taşımak için kolları sıvayan bölüm oyuncuları, dünyanın en büyük helal tertibi olan 8. Dünya Helal Doruğu ve 9. İslam İşbirliği Teşkilatı Helal Expo Fuarı için çalışmalarını hızlandırdı.
8. Dünya Helal Tepesi, bu yıl “Sürdürülebilir ticaret için: Küresel helal sanayisinin gelişimini tüm istikametleri ile keşfedin” mottosu ile kapılarını açacak.
Zirvenin 11 farklı oturumunda 50’den fazla milletlerarası konuşmacı sunum gerçekleştirecek. Ayrıyeten, Dünya Helal Tepesi çatısı altında 40’a yakın ülkeden milletlerarası şefin iştiraki ile Memleketler arası Aşçılar Olimpiyatı yapılacak. Muhafazakar giysi ve aksesuar firmalarının katılarak eserlerini tanıtacağı Muhafazakar Moda ve Sanat Sokağı ziyaretçileri ile buluşacak. 2021’de olduğu üzere bu yıl da start-up’ların projelerini gelen milletlerarası yatırımcı kitlesine tanıtabilmesi için özel bir Start Up Zone alanı ayrılarak genç girişimcilere fırsat oluşturulacak.