Abone kaybetmeye başladığını duyuran Netflix farklı adımlar atmaya devam ediyor. Bir mühlet evvel duyurulan ‘reklamlı netflix‘ birtakım ülkelerde resmen kullanıma açıldı. Hizmet şu anda Türkiye’de erişime açık değil lakin temelde tekrar fiyat ödenen bu sistemde fiyatlar biraz daha uygun olduğu için reklamlar gösteriliyor ve birebir formda içerikleri izleyebiliyorsunuz.
Reklam sisteminde kullanıcılar 1 saat saatlik içerikte toplamda 4 ila 5 dakikalık reklam görecek. Açıklandığı kadarıyla bu reklamların müddeti 15/30 saniye ortasında değişecek. İçerikler de en yüksek kalite 720P olacak.
Bu yeni abonelik sisteminde tıpkı vakitte kimi içerikler de kütüphaneden kaldırılıyor. Örneğin reklamlı Netflix’te Breking Bad, Grey’s Anatomy, How to Get Away with Murder ve The Crown üzere tanınan imaller yer almıyor.
NETFLIX’İN YENİ HİZMETİ NE KADAR?
Sunulan paketlerin tam olarak içeriği bilinmiyor zira ülkeden ülkeye değişen bir sistem benimseyen Netflix, birkaç gün evvel hizmeti Kanada ve Meksika için sunmaya başladı. Sonrasında sırasıyla Avustralya, Brezilya, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Güney Kore, Birleşik Krallık ve ABD üzere ülkelerde sunacak.
10 Kasım tarihinde de İspanya’da kullanıma açılacak hizmetin abonelik fiyatları de ülkelere nazaran değişiyor.
Örneğin hizmetin bedeli ABD’de aylık 6.99 dolar olurken, Almanya’da 4.99 euro, İtalya’da 5.49 euro ve Fransa’da bu fiyat 5.99 euro olacak.