Bir periyot “Saray’ın fetvacısı” diye tanımlanan fakat bu savları reddeden ilahiyatçı Yeni Şafak muharriri Hayrettin Karaman, cinsiyet değiştirme ameliyatlarına ait olarak, “Bir insanın, yalnızca kendisini karşı cinsten hissettiği için ameliyat edilerek karşı cinsin kimi özelliklerine ve organlarına kavuşturulması asla caiz değildir” görüşünü savundu.
“Çifte cinsiyet yahut üçüncü cins” başlıklı yazısında Karaman, “Fıkıh kitaplarımızda “hunsâ” diye bilinen ve kendisinde erkeklik ile dişilik organlarının birlikte bulunduğu yahut ikisinin de belli olarak bulunmadığı kimseler ile cinsiyetlerini değiştirenlerin dinî durumları son vakitlerde sıklıkla sorulmaya başladı. Bu neviden bir soru listesini hususlar halinde cevaplandıracağım: Benim bilgime ve soruşturmalardan aldığım sonuca nazaran yaratılıştan (biyolojik ve fizyolojik özellikleri itibariyle) bayan olan bir kimse ameliyatla erkek, erkek olan bir kimse de ameliyatla bayan olamıyor; yani kimi organlarını kestirip aldırsa ve birtakım organlarında değişiklik yaptırsa da bütün işlevleri ve özellikleri ile cinsiyetini değiştiremiyor. Hele hele erkek iken bayana dönüştürülenler asla çocuk sahibi olamıyor, keza bayan iken erkeğe dönüştürülenler de bir bayanı gebe bırakamıyor.” ifadesini kullandı.
Karaman şunları kaydetti:
“Allah Teâlâ Kitabında insanoğlunu erkek yahut dişi olarak yarattığını bildiriyor, bu iki özelliği birden taşıyan bir üçüncü insan nev’i yarattığını bildirmiyor. Şu halde fıtraten (yaratılıştan) insan ya erkektir veyahut da dişidir. Bu iki cinsiyetin belirleyici organ ve işaretlerini birlikte taşıyanlar, ikisine birden sahip olanlar, bir mânâda fıtrata karşıt, sakat, eksik yahut fazlalıklı doğanlar üzeredirler. İnsanın iki kulağı, bir burnu, iki ayağı, on parmağı… vardır; bir çocuk bu organlarında bir fazlalık yahut eksiklik ile doğarsa bunu “Allah bu türlü yaratmıştır, demek ki O’nun yaratışına nazaran bir insan çeşidi de budur” diye karşılamak yerine, sebeplerini keşfederek -veya keşfetmeyi bekleyerek- olağan dışı kabul etmek gerekecektir.
Yaratılış itibariyle bayan olan kendini bayan üzere, erkek olan da erkek üzere hisseder. Şayet bu hissediş ve karşı cinse yönelik alakada bir değişiklik, bir aksilik varsa yeniden bunu yaratılışa değil, hastalığa, sakatlığa, irsiyet yahut eğitimden gelen bir bozukluğa bağlamak ve tedavisi için devalar aramak gerekir. Zira olağana uymayan anormaldir, düzeltilmesi gereken bir durumdur.
İslâm, canlı varlıkların yaratılıştan var ve olağan olan özelliklerinin, organlarının, formlarının değiştirilmesine müsaade vermemekte, bunu “Allah’ın yaratışını değiştirmeye kalkışma” olarak kıymetlendirmekte ve lanetlemektedir. Şayet olağan dışı bir eksiklik, fazlalık, nahoşluk, arıza var ise bunun düzeltilmesi (bu mânâda estetik ameliyat) caizdir, tedavi olarak kabul edilmektedir. Bu genel karara ve kurala nazaran biyolojik ve fizyolojik olarak erkek yahut bayan olan bir insanın, yalnızca kendisini karşı cinsten gördüğü, bu türlü hissettiği, bu yüzden buhrana girdiği için ameliyat edilerek karşı cinsin birtakım özelliklerine ve organlarına kavuşturulması asla caiz değildir. Bu, tedavi değil, bozmadır. Bu yüzden buhrana girenler, öteki sebeplerle buhrana girenler üzere erbabı tarafından tedavi edilmelidir. Bir kimse ruh hastalığına tutulduğu için burnunu kurbağa, parmağını akrep zannetse, bu türlü görüp, bu türlü hissetse, bu kimseyi tedavi etmek için burnunu yahut parmağını kesen bir tabibi ne duydum, ne gördüm, ne de bir yerde okudum!”